Milyen lépésekkel kezdődik a webáruház nyitása?

Minden kereskedő számára vonzó a gyors meggazdagodás lehetősége, de általában inkább az jellemző, hogy a sikerért komoly befektetéseket kell tenni, és ez az időre, energiára és anyagi tőkére egyaránt vonatkozik. Nincs ez másképp az internetes kereskedelem esetében sem, hiszen nagyon sok a versenytárs, nagyon gyors a fejlődés, és soha, egyetlen percre sem lehet kényelmesen hátra dőlni, hiszen amilyen gyors a meggazdagodás, szinte ugyanolyan gyors lehet a bukás is. 

A webáruház nyitás elején nagyon nehéz megmondani, hogy mi a siker kulcsa, ugyanis egy nagyon összetett folyamatról van szó, amelyben a siker valahol a jó termék, elérhető ár, jó weboldal, gördülékeny vásárlási folyamat és a marketing tevékenység keresztmetszetében rejlik. Webshop készítésekor tehát nagyon fontos a stratégiai tervezés, ami valamennyire kiszámíthatóvá teszi a működést. Egy jól kidolgozott stratégia az erősségekre, gyengeségekre, lehetőségekre, veszélyekre egyaránt figyel, így az abban megfogalmazott lépések a sikeres működés alapját képezhetik. De mivel is kell kezdeni a stratégiai tervezést? Nem mással, mint a piackutatással, a konkurencia és a célközönség elemzésével. Ehhez nagyon sok, konkurenciaelemzéshez használt, kézzelfogható módszer létezik, mint amilyen például a Google Insights. Ehhez nincs szükség különösebb szakértelemre, hiszen nagyon pontos és egyértelmű útmutatás segít minket a használatában. 

Webshop nyitáskor érdemes a működést a termék sajátosságaihoz igazítani. Például olyan szezonális termékre, mint a sínadrág, nem érdemes nyáron kezdeni a legköltségesebb marketing tevékenységeket. Élelmiszerek esetében pedig könnyedén elbukhatunk, ha nem igazítjuk a működést a termékek tárolhatóságához, szavatossági idejéhez. Ezek a példák jól szemléltetik, hogy a termékek sajátosságai alapján nagyon sokféle webáruház működési stratégia létezik.