E-sport játékost igazolt a Leipzig

Amikor a futballklubok új játékosokat mutatnak be, gyakran adnak nekik egy labdát a fotózásra, és a labdarúgóknak meg kell mutatniuk, mit tudnak vele: Cihan Yasarlar azonban a Bundesligaban szereplő RB Leipzig legújabb szerzeménye nem labdát kapott. A képen egy játékkonzolt tart a kezében. A Bundesliga-csapatok számára már nem ismeretlen az E-sport, korábban a Schalke 04, a Wolfsburg és a VfB Stuttgart is bejelentette, hogy indít E-sport szakosztályt. A Leipzig első játékosa Yasarlar, aki Európa-bajnok "Fifában” Playstationön. Legutóbb a Schalke csapatában játszott, onnan igazolta le most a lipcsei klub.


"Mindent vagy semmit", gondolták az FC Schalke-nál mielőtt beléptek volna, mondja Alexander Jobst a klub marketing igazgatója. A sportszimulációk a piacnak csak egy kis részét fedik le, így nem csak „Fifa" játékosok vannak a Schalke-nál, hanem például van "League of Legends"(stratégiai játék) csapatuk is. Az E-sport ugyanolyan szakosztály a klubon belül, mint például a független kosárlabda szakosztály. „Már pénzt keresünk az E-sporttal"- mondja Jobst. Ázsiában az egyik sportolónknak, már autogramot kellett adnia.

Kilenc E-sportolónak van szerződése a Schalke-ben. A "Fifa" csapatban most le kell cserélniük Yasarlárt, aki, Jobst szerint sajnos vonzóbbnak tartotta a lipcsei ajánlatot: "Szerettük volna folytatni vele." Az E-sportolók és a futballisták ázsiai úton voltak. A repülőtéren, a "Fifa" játékos, Tim Schwartmanntól  autogramot kértek. Jobst szerint a labdarúgó-klubok bevonása az e-sportba elkerülhetetlen, a 18 Bundesliga játékos részvételével zajló bajnokság "csak idő kérdése".


Nem fogunk befektetni az e-sportba.”- mondta Carsten Cramer, Borussia Dortmund marketingigazgatója egy kölni kongresszuson. Uli Hoeneß dicsérte az FC Bayern új junior központját – és szerinte „jobb lenne arra ösztönözni a gyerekeket, hogy sportoljanak ", mint, hogy állandóan a számítógépük előtt üljenek" – tehát, aligha elképzelhető, hogy a német bajnok hamarosan számítógépes játékosokat igazoljon. 1998 óta a "Fifa" fejlesztője, az Electronic Arts (EA) a Bundesliga szerződéses partnere.  Marco Reus a Borussia Dortmund játékosa volt a „FIFA17” borítóján. Reus és csapattársa, Pierre-Emerick Aubameyang a héten meglátogatta a Gamescom-ot. Az EA megszerezte a Bundesliga licencszerződési jogát a mérkőzés szimulációihoz 2022-ig. A cég így megteheti, hogy a játékban szerepeljenek a Bundesliga sztárjai.

A "virtuális Bundesliga", a német "Fifa" bajnokság a legfontosabb e-sporteseményekhez képest, még mindig csendes esemény. " "Természetesen tovább fog nőni és relevanciát szerezni" - mondja Jörg Daubitzer, a DFL cég, a Bundesliga International vezérigazgatója. De a számítógépes játékok és a professzionális számítógépes játékok marketingje közötti kapcsolatot "összetettnek" nevezi. A DFL pozíciója "rugalmas", azt mondja: "Megtartjuk az összes útvonalat." A bajnokság a klubokat nem kívánja tolni, "nyitottak vagyunk a klubok kezdeményezéseire". Olyan tevékenységeket, mint a Schalke-é, hogy stratégiai játékokat is létrehozzon, meglehetősen abszurdnak találja. Jelen pillanatban az E-Sports nem része az alapvető üzleti tevékenységnek."

Cihan Yasarlart, a Leipzig új játékosát a Freiburg elleni bajnokin fogják bemutatni a szurkolóknak. Az utóbbi napokban a Gamescom reklámkövetőjeként már szerepelt, amelyet a közösségi hálózatokon 150 000 ember követ. Az első "Fifa" meccsét a RedBull Leipzig színeiben 6-1-re megnyerte.